Hari Prasad Adhikari Sacré

Ik onderzoek hoe culturele pedagogiek kan bijdragen aan kritisch globaal bewustzijn. Mijn insteek in culturele pedagogiek zijn culturele geletterdheden: Een kader dat de relatie tussen taal, cultuur en macht bestudeert. 
Ik verken de werking en het potentieel van culturele geletterdheden in:

  • Gemeenschapsbeleid: Een retorische analyse van de 'anderstalige' in 32 jaar Vlaamse regeringsverklaringen. 
  • Europees cultuurbeleid: Een retorische analyse van de 'Europese identiteit' in 27 Jaar Europees cultuurbeleid. 
  • Onderwijsinstellingen:  Een retorische analyse van anti-racisme praktijken in Belgische Universiteiten. 
  • Lerende praktijk: Tijdens mijn doctoraat herleer ik Nepalese culturele geletterdheid, ik maak kritische reflecties op dit leertraject. 


Ik studeerde Sociaal Werk aan Hogeschool Gent, Kunsteducatie aan Via University in Viborg (Denemarken) en Culturele studies aan de KULeuven.