Nieuwe opleiding Omgevingsrecht bij Gandaius Academy

(04-12-2023) In samenwerking met de Vlaamse Vereniging voor Omgevingsrecht (VVOR) start Gandaius Academy in 2024 een opleidingsprogramma ‘Omgevingsrecht: de deelnemers worden op een interactieve manier wegwijs gemaakt in het omgevingsrecht en omgevingsbeleid.

De Vlaamse Vereniging voor Omgevingsrecht (VVOR) timmert al meerdere jaren aan een grotere bewustwording en kennis over het omgevingsrecht. Gandaius Academy is dan ook heel blij dat deze opleiding met ingang van 2024 is opgenomen in haar programma. De professoren Hendrik Schoukens en Geert Van Hoorick hebben samen met initiatiefneemster Isabelle Larmuseau een boeiend opleidingsprogramma samengesteld. In 10 lesdagen worden de deelnemers wegwijs gemaakt in het omgevingsrecht en omgevingsbeleid, waarbij zowel theorie en praktijk als recht en techniek aan bod komen, van A tot Z.

Opleiding 'Onze omgeving' 2024

• 25-1-2024: Transparantie in het omgevingsrecht: een kwestie van evenwicht?
  • 29-2-2024: Plan- en project-milieueffectrapportage in theorie en praktijk
  • 28-3-2024: Water: op naar een goede toestand van de Vlaamse waterlichamen?
  • 25-4-2024: Omgevingshandhaving: inzetten op bestuursrecht, strafrecht of burgerlijk recht?
  • 30-5-2024: Chemische stoffen versus de 'Chamicals Strategy for Sustainability'
  • 20-6-2024: Dierenwelzijn: wat brengt ons de nieuwe Vlaamse Codex?
  • 26-9-2024: Europese en Vlaamse natuurwetgeving: van stikstofcrisis naar EU natuurherstelwet, met of zonder brokken?
  • 24-10-2024: De omgevingsvergunning: een stand van zaken
  • 28-11-2024: Van ruimtelijk beleidsplan over ruimtelijk uitvoeringsplan tot projectontwikkeling en ... de bouwshift
  • 12-12-2024: Klimaat en energierecht: vechten tegen windmolens?

Meer informatie en inschrijven

Inschrijven kan voor de volledige reeks, maar ook voor aparte lesdagen, via de website van Gandaius Academy.

logo VVORWist je dat ...

... Isabelle Larmuseau een alumna is van onze faculteit en hier ook als assistente werkzaam was?