UGent account en e-mailadres

UGent account

Een UGent account is geldig voor de duur van je inschrijving per academiejaar (vervaldag: eind oktober). Wanneer je afstudeert, je uitschrijft of je niet opnieuw inschrijft voor het volgende academiejaar, dan wordt je UGent account dus eind oktober geblokkeerd.

Je behoudt echter nog toegang tot OASIS voor het volledige komende academiejaar, waardoor je nog altijd examenresultaten bekijken en puntenbriefjes downloaden. En bij een eventuele late herinschrijving via OASIS je UGent account terug zal worden geactiveerd (dit kan wel enkele dagen duren).

Doelgroep

  • Nieuwe studenten krijgen automatisch een e-mail om hun UGent account te activeren op het door hen opgegeven e-mailadres. Als je deze e-mail niet hebt ontvangen, raadpleeg dan myaccount.ugent.be
  • Studenten met een diplomacontract en creditcontract krijgen automatisch een UGent-account en e-mailadres. Dit account geeft toegang tot Ufora, Oasis en Athena.
  • Studenten met een examencontract kunnen een UGent-account en e-mailadres krijgen door extra betaling van 500 euro. Dit account geeft dan toegang tot Ufora, Oasis en Athena voor de vakken waarvoor je bent ingeschreven. In uitzonderlijke en gemotiveerde gevallen kan je kwijtschelding van dit bedrag aanvragen via een brief gericht aan de rector.
  • Studenten van het Universitair Centrum voor Talenonderwijs krijgen automatisch een e-mail om hun UGent account te activeren op het door hen opgegeven e-mailadres.
  • Jobstudenten kunnen een UGent account aanvragen via de ICT helpdesk.

UGent e-mailadres

Het UGent-e-mailadres (meestal voornaam.naam@ugent.be) wordt gebruikt als officieel communicatiekanaal.

Je bent verplicht e-mails die naar je UGent-e-mailadres worden verzonden te lezen.

Ook de bevestiging van je (her)inschrijving en het opsturen van de factuur voor de betaling van je studiegeld gebeurt via je UGent-e-mailadres.

Handleidingen