Interne Verhuis

Interne verhuis: verlaten van de wooneenheid
  • Zoals bij je aanvraag in OASIS vermeld, zal je - indien je een andere wooneenheid toegewezen krijgt - op zondag 15 september 2024 je sleutel van jouw huidige wooneenheid moeten indienen.
    Dit is de laatste dag van de huurovereenkomst van het lopende academiejaar en tot dan loopt de huur van je huidige kamer. 
  • Op zaterdag 21 september 2024 start je nieuwe huurovereenkomst en zal je in jouw nieuwe wooneenheid kunnen intrekken. 
    Stockage van je spullen in een algemene ruimte in home Heymans en Astrid, tot je kan intrekken in je nieuwe wooneenheid, zal echter wel mogelijk zijn (na reservatie, zolang er plaatsen beschikbaar zijn).
  • UITZONDERLIJKE SITUATIE: sluiting van home Boudewijn. 
    Indien er bewoners verplicht moeten verhuizen wegens het niet langer aanbieden van de wooneenheden om te huren het daarop volgende jaar, krijgt de bewoner de mogelijkheid om spullen te laten staan tot na de startdatum van de nieuwe overeenkomst (er is immers geen nieuwe huurder). Deze spullen dienen uiteraard verhuisd zijn tegen uiterlijk 26.09.2024 om de renovatiewerken te laten opstarten.

Wanneer?

Ten laatste op zondag 15 september, 10 uur, moet je jouw huidige wooneenheid verlaten. De wooneenheid moet je tegen dan hebben leeggehaald en schoongemaakt.

Uitzondering voor home Boudewijn. Meer informatie wordt voorzien via e-mail tegen juni.

Opgelet

  • Indien je de sleutel(s) en tag(s) niet tijdig terugbezorgt, zal een interventie van een slotenmaker aangerekend worden.
  • Indien blijkt dat de wooneenheid onvoldoende werd schoongemaakt, worden de reinigingskosten aangerekend of van de huurwaarborg afgehouden (cf. Intern Reglement Universitaire Homes).

Waar?

Als het onthaal gesloten is, kan je de sleutel(s) en tag(s) deponeren in de postbus van Stalhof 6, aan de inkom van home Vermeylen.
Steek ze in een enveloppe en vermeld hierop je naam, jouw e-mailadres, jouw home en het nummer van de wooneenheid.

Opgelet

Indien de sleutel anoniem en niet-gelabeld in de brievenbus wordt achtergelaten, resulteert dit in een interventie van een slotenmaker en zal deze kost worden aangerekend.
Kies daarom bij voorkeur een moment waarop ons onthaal - tegen ontvangstbewijs - deze zaken in ontvangst kan nemen en je op weg kan helpen met eventueel resterende vragen.
Je vindt de openingsuren van ons onthaal hier.

Hoe?

Je dient je wooneenheid te verlaten in dezelfde staat zoals je destijds hebt aangegeven op je inventarisformulier. Plaats dus alle originele meubels terug en controleer zelf alles, van deur tot raam.
Je kan hieronder een handige checklist vinden van jouw wooneenheid. Gebruik deze om niets te vergeten en kosten te vermijden!

Opgelet

Merk je bij het ontruimen van je kamer nog problemen op? Meld ze dan sowieso op homeserve.ugent.be om deze kosten niet aangerekend te krijgen (behalve voor vandalisme).
Doe je dit pas 48u voor jouw uitcheck, dan zal een nalatigheidsvergoeding worden aangerekend. Worden er nog gebreken vastgesteld na de check-out, dan worden naast de nalatigheidsvergoeding ook de volledige herstellingen aangerekend.

Checklists

Kamer

  • Ramen: binnen- en buitenkant & kader (én sluiten!)
  • Vensterbank
  • Radiator
  • Bureau bovenblad/zijkant/binnen- en buitenkant van de laden
  • Bureaukastje
  • Lichtarmaturen
  • Boekenrek/legbladen
  • Gordijnen/blinden
  • Stoel
  • Bed: draai de poten goed aan
  • Kleerkast: buiten- en binnenkant
  • Lavabokast: buiten- en binnenkant
  • Lavabo en kranen (ook kalkaanslag wegwerken)
  • Spiegel
  • Handdoekendrager
  • Muren: Spatten/vlekken/vegen/kleefpropjes verwijderen
  • Vloer
  • Binnen- en buitenzijde deur
  • Plaats het originele meubilair terug in de kamer.
  • Vuilnis deponeer je in de daarvoor bestemde containers. Zo gooi je geen elektrische apparaten bij het gewoon vuilnis en recycleren we ook batterijen!
  • Laat geen persoonlijke meubelen of spullen achter. Wens je zaken weg te schenken, plaats ze dan in de weggeefkast van je home.
  • Laat geen voeding achter in de gemeenschappelijke koelkast.
  • Denk aan je post: neem je laatste brieven nog mee en verwittig je correspondenten.
  • Vergeet je kastje in gemeenschappelijke keuken niet leeg te halen en proper achter te laten. Neem je hangslot terug mee!
  • Doof alle lichten, zet de radiator uit en sluit de ramen en draai je deur zeker op slot.
  • Vergeet defecten niet te melden op homeserve.ugent.be als je niet voor onverwachte kosten wil staan.
  • Update je gegevens op OASIS zodat je je waarborg kan ontvangen eind oktober.

Kamer Plus

  • Ramen: binnen- en buitenkant & kader
  • Vensterbank
  • Radiator
  • Bureau bovenblad/zijkant
  • Bureaulamp
  • Boekenrekken
  • Gordijnen
  • Stoelen
  • Bed: draai ook de poten goed vast
  • Kleerkast buiten- en binnenkant
  • Ladenkastje buiten- en binnenkant
  • Toilet: toiletbril, deksel, toiletpot (buiten- en binnenkant)
  • Lavabo en kranen (ook wegwerken kalkaanslag)
  • Douche: wanden, vloer, afvoer, kraan, douchekop, zeephouder en filter
  • Spiegel
  • Legplankje onder spiegel
  • Spatten/vlekken/vegen/kleefpropjes op muren verwijderen
  • Vloeren (kamer en badkamer)
  • Deuren: kamerdeur, badkamerdeur (binnen- en buitenkant)
  • Koelkast: binnen- en buitenkant (uitschakelen)
  • Papiermand: binnen- en buitenkant
  • Plaats het originele meubilair terug in de kamer.
  • Vuilnis deponeer je in de daarvoor bestemde containers. Zo gooi je geen elektrische apparaten bij het gewoon vuilnis en recycleren we ook batterijen!
  • Laat geen persoonlijke meubelen of spullen achter. Wens je zaken weg te schenken, plaats ze dan in de weggeefkast van je home.
  • Laat geen voeding achter in de gemeenschappelijke koelkast.
  • Denk aan je post: neem je laatste brieven nog mee en verwittig je correspondenten.
  • Vergeet je kastje in gemeenschappelijke keuken niet leeg te halen en proper achter te laten. Neem je hangslot terug mee!
  • Doof alle lichten, zet de radiator uit en sluit de ramen en draai je deur zeker op slot.
  • Vergeet defecten niet te melden op homeserve.ugent.be als je niet voor onverwachte kosten wil staan.
  • Update je gegevens op OASIS zodat je je waarborg kan ontvangen eind oktober.

Studio

  • Ramen: binnenkant en kader
  • Vensterbank
  • Radiator
  • Bureau bovenblad/zijkant/binnen- en buitenkant van de laden
  • Lichtarmaturen
  • Boekenrek/legbladen
  • Gordijnen/blinden
  • Stoel(en)
  • Bed: draai ook de poten goed vast
  • Kleerkast buiten- en binnenkant
  • Lavabokast buiten- en binnenkant
  • Lavabo, toilet, kranen, spiegel, tegels en douche (ook wegwerken kalkaanslag)
  • Handdoekendrager
  • Spatten/vlekken/vegen/kleefpropjes op muren verwijderen
  • Vloer
  • Binnen- en buitenzijde deur
  • Kitchenettekastjes leeghalen, binnen- en buitenkant (ook deurtjes) schoonmaken en ontvetten.
  • Vuurtjes en de tegeltjes/platen bij het fornuis schoonmaken en ontvetten.
  • Leeghalen, ontdooien en schoonmaken ijskast.
  • Plaats het originele meubilair terug in de kamer.
  • Vuilnis deponeer je in de daarvoor bestemde containers. Zo gooi je geen elektrische apparaten bij het gewoon vuilnis en recycleren we ook batterijen!
  • Laat geen persoonlijke meubelen of spullen achter. Wens je zaken weg te schenken, plaats ze dan in de weggeefkast van je home.
  • Laat geen voeding achter in de gemeenschappelijke koelkast.
  • Denk aan je post: neem je laatste brieven nog mee en verwittig je correspondenten.
  • Vergeet je kastje in gemeenschappelijke keuken niet leeg te halen en proper achter te laten. Neem je hangslot terug mee!
  • Doof alle lichten, zet de radiator uit en sluit de ramen en draai je deur zeker op slot.
  • Vergeet defecten niet te melden op homeserve.ugent.be als je niet voor onverwachte kosten wil staan.
  • Update je gegevens op OASIS zodat je je waarborg kan ontvangen eind oktober.

Flat

  • Ramen: binnen- en buitenkant en kader
  • Vensterbank
  • Radiatoren
  • Meubelen
  • Terugplaatsen los meubilair en aandraaien poten bed
  • Lichtarmaturen
  • Kasten: buiten- en binnenkant
  • Lavabokast buiten- en binnenkant
  • Lavabo, toilet, kranen, spiegel, tegels en douche (ook wegwerken kalkaanslag)
  • Handdoekendrager
  • Spatten/vlekken/vegen/kleefpropjes op muren verwijderen
  • Vloer
  • Alle deuren langs beide kanten
  • Keuken: Kastjes leeghalen, binnen- en buitenkant schoonmaken, evenals de deurtjes, en ontvetten. Vergeet de vuurtjes en de tegeltjes/platen bij het fornuis niet. Leeghalen, ontdooien en schoonmaken ijskast. Ontvetten dampkap en schoonmaken filter.
  • Terras leeghalen en gang schoonmaken die toegang geeft tot de flat.
  • Plaats het originele meubilair terug in de kamer.
  • Vuilnis deponeer je in de daarvoor bestemde containers. Zo gooi je geen elektrische apparaten bij het gewoon vuilnis en recycleren we ook batterijen!
  • Laat geen persoonlijke meubelen of spullen achter. Wens je zaken weg te schenken, plaats ze dan in de weggeefkast van je home.
  • Laat geen voeding achter in de gemeenschappelijke koelkast.
  • Denk aan je post: neem je laatste brieven nog mee en verwittig je correspondenten.
  • Vergeet je kastje in gemeenschappelijke keuken niet leeg te halen en proper achter te laten. Neem je hangslot terug mee!
  • Doof alle lichten, zet de radiator uit en sluit de ramen en draai je deur zeker op slot.
  • Vergeet defecten niet te melden op homeserve.ugent.be als je niet voor onverwachte kosten wil staan.
  • Update je gegevens op OASIS zodat je je waarborg kan ontvangen eind oktober.

Administratie en waarborg?

Als je aan alles gedacht hebt bij het verlaten van je oude wooneenheid, krijg je uiteraard je waarborg terug. Je betaalt wel een nieuwe waarborg voor je nieuwe kamer.
De waarborg bedraagt steeds 160 euro voor een kamer of studio en 370 euro voor een flat; voor een kamer plus wordt geen waarborg aangerekend.
In het beste geval, betekent het terugkrijgen van de waarborg van je oude kamer, en het betalen van de waarborg van de nieuwe kamer, dus een nuloperatie.
Indien er zaken moeten worden afgehouden van de waarborg, zullen we dit eenvoudig factureren. 

Meubelen en persoonlijke spullen

Op zondag 15 september 2024 moet je huidige wooneenheid verlaten en pas op zaterdag 21 september 2024 kan je in jouw nieuwe wooneenheid intrekken. 

In de week tussen de huurovereenkomsten zal je zelf moeten instaan voor de stockage (en transport) van je bezittingen.  Indien dit niet lukt, kunnen wij voor jou een stockageruimte voorzien in Home Heymans en Home Astrid (ongeacht van of naar welke home je verhuist). 

Enkel wegens de sluiting van een gebouw (waar er dus geen nieuwe bewoner incheckt), kan de bewoner spullen laten staan tot de interne verhuisbeweging kan worden gemaakt, voor zover dit de opstart van de renovatiewerken niet hindert.

De ruimte die we voor elke student kunnen voorzien is beperkt, daarom vragen wij om vooraf een selectie te maken van de belangrijkste bezittingen. 

Een kast, bed en matras en koelkast achterlaten is mogelijk, maar beperk zoveel als mogelijk het aantal vierkante meter opslagruimte.

Praktisch gezien voorzien we in de week voor de check-out verschillende momenten waarop je jouw bezittingen kan stockeren. Per moment voorzien we verschillende tijdsloten waar je op kan intekenen.

  • We werken volgens het principe van first come, first served dus eens alle plaatsen in een tijdslot gereserveerd zijn, zal je deze niet meer kunnen aanklikken.
  • Indien je een tijdslot aanduidt, wordt er verwacht dat je je binnen deze periode aanmeldt bij de opslagbeheerder zodat de stockage voor iedereen vlot kan verlopen.
  • Meerdere tijdsloten aanduiden is mogelijk, maar gelieve dit te beperken zodat iedereen een kans heeft om zijn bezittingen te stockeren. 

Gelieve tijdens het stockeren van jouw bezittingen de instructies van de opslagbeheerder op te volgen.

Extra info bij het reserveren van een tijdslot: mogelijk vanaf september.

Reserveren van een tijdslot voor de stockage van jouw bezittingen.
  • Voor stockage van bezittingen nabij de binnenhomes (Site Kantienberg, Heymans, Fabiola, Vermeylen) kan je

hier vanaf september een tijdslot reserveren in home Heymans.

  • Voor stockage van jouw bezittingen nabij de buitenhomes (Astrid, Bertha, Boudewijn) kan je

hier vanaf september een tijdslot reserveren in home Astrid.

Informatie rond het ophalen van jouw bezittingen op 21.09.2024
Op de check-in dag voorzien wij dat je jouw spullen doorlopend kan ophalen tussen 10u en 16u. Hou er rekening mee dat het mogelijk is dat je even zal moeten wachten, gelieve ook dan de instructies van de opslagbeheerder te volgen.

Check-in

Op zaterdag 21 september 2024 start jouw nieuwe huurovereenkomst. Vanaf dan kan je over jouw nieuwe wooneenheid beschikken. 

Alle informatie staat voor jou gebundeld op www.ugent.be/checkin

Frequent samenvallend: autoloze zondag + 10 miles

Op zondag 17 september 2023 was het autoloze zondag in Gent. Hierdoor is de binnenstad (zone binnen de R40) tussen 10 en 18 uur afgesloten en is ons onthaal in home Vermeylen niet bereikbaar met de wagen na 10u. Wees dus op tijd om je sleutel in te dienen en geniet na het indienen van je sleutel nog even van onze vrie wijze stad
Bovendien verwachten we behoorlijke verkeershinder door de 10 miles van Gent, die eveneens doorgaat op 17 september.