Pop-up tentoonstelling ‘Locus delicti'

Deze pagina maakt deel uit van ons tentoonstellingsarchief. De betreffende tentoonstelling werd gehouden op 16-05-2019

Pop-up tentoonstelling ‘Locus delicti'Het 'Onderzoeksseminarie: Kunst, Interieur en Design' in de master Kunstwetenschappen aan de UGent draagt in 2019 als ondertitel 'Locus delicti. Interbelluminterieurs in België door de lens van de forensische fotografie'. Vertrouwelijk beeldmateriaal van 'crime scenes' in de gerechtelijke dossiers van strafzaken uit de jaren 1930, ondergebracht in het Rijksarchief te Gent, vormt het wat ongebruikelijke vertrekpunt voor ons onderzoek naar de 'ware aard' van domestieke interieurs tijdens het interbellum in België, met Oost-Vlaanderen als casus. Forensische fotografie vormt in België immers een nog onontgonnen doch waardevolle bron voor onderzoek naar historische interieurs.

In het atelier (+1) van Vandenhove tonen we op do. 16 mei, tussen 12 en 15u een try-out voor een tentoonstelling over dit onderwerp, i.s.m. ontwerpstudenten van de Faculteit Architectuur, KULeuven, Campus Sint-Lucas Gent.