Dans en de (Openbare) Ruimte

Deze pagina maakt deel uit van ons tentoonstellingsarchief. De betreffende tentoonstelling werd gehouden van 14-12-2023 tot 20-12-2024

Dans en de (Openbare) RuimteBij dans denken we vaak aan een schouwburg, maar wat als die dans daarbuiten treedt?

Stap mee uit de schouwburg in deze tentoonstelling waar we verschillende andere ruimtes exploreren. Architectuur, televisie, scholen, of stadspleinen …

We onderzoeken op verschillende manieren hoe enkele Belgische choreografen uit de 20ste eeuw zoals Akarova of Jeanne Brabants hun dans in de (openbare) ruimte brachten en dat leidt tot een unieke expositie.

Deze tentoonstelling over dans buiten de schouwburg werd gemaakt door studenten aan de Universiteit Gent onder leiding van Dr. Annelies Van Assche en drs. Elias D’Hollander in kader van het vak “Cultuurhistorische Aspecten van het Danstheater” in de richting Kunstwetenschappen, met dank aan het VANDENHOVE Centrum voor Architectuur en Kunst.