Wooneenheid aanvragen en status opvolgen

Hoe vraag ik een wooneenheid aan voor academiejaar 2019 - 2020?

Dien je tijdige aanvraag in vanaf 1 maart tot (uiterlijk) 1 mei 2019.

(Her)aanvragen, ingediend ná 1 mei zullen als laattijdig worden beschouwd en niet volgens de prioriteitenlijst worden behandeld.

Maak een keuze uit onderstaande aanvraagmogelijkheden. Hou hierbij rekening met jouw (toekomstig) studentenprofiel:

OF

Volg de status van jouw aanvraag door je opnieuw aan te melden op de 'prospect-website'. Selecteer vervolgens, in de menubalk, het academiejaar dat van toepassing is.

 

NIEUWS over jouw (her)aanvraag ontvang je ten vroegste in de laatste week van juni:

Toewijzing:

Je ontvangt via e-mail een huurovereenkomst en een Intern Reglement. Bezorg, binnen de 14 dagen ná ontvangst, de ondertekende overeenkomst aan de afdeling Huisvesting.

OF

Wachtlijst:

De afdeling Huisvesting contacteert je van zodra er een geschikte wooneenheid vrijkomt. Je aanvraag blijft op de wachtlijst staan tot je die schriftelijk annuleert.

Hoe vraag ik een wooneenheid aan voor academiejaar 2018 - 2019?

Dit is nog steeds mogelijk, maar lukt niet meer via bovenstaande administratieplatform.
Stuur een e-mail naar met je vraag, onder vermelding van je studentennummer en vergezeld van een kopie van je ID-kaart.

Hoe annuleer ik mijn (her)aanvraag?

In het geval je je aanvraag annuleert nadat afdeling Huisvesting een universitaire wooneenheid heeft toegewezen (je ontvangt dan een e-mail met de huurovereenkomst en het Intern Reglement), wordt een administratieve vergoeding van €75,00 aangerekend.
Annuleer je omdat je niet zal voldoen aan de toelatingsvoorwaarden om een wooneenheid te huren, dan is geen administratieve vergoeding verschuldigd.

Het niet terugzenden door de aanvrager van een getekend huurcontract, binnen de 14 dagen na de ontvangst van de e-mail met de huurovereenkomst en het Intern Reglement wordt eveneens beschouwd als een schriftelijke annulering en geeft aanleiding tot het aanrekenen van de administratieve vergoeding.
In dat geval is geen vrijstelling mogelijk.

De administratieve vergoeding wordt geïnd via factuur in het academiejaar waarvoor de aanvraag werd ingediend, wanneer er definitief uitsluitsel is over de inschrijvingen.

Je annuleert of per brief (gericht aan de afdeling Huisvesting), met evt. opgave van de reden.