Alumni-event "Plateau speelt Vooruit" - Volboekt!

foto Karin Borghouts

Activiteit is VOLBOEKT!

De faculteit Ingenieurswetenschappen en Architectuur (FEA) en de Alumnivereniging van Ingenieurs afgestudeerd aan de Universiteit Gent (AIG) nodigen alle alumni uit voor het event "Plateau speelt Vooruit", een unieke filmavond in het 100-jarige Vooruitgebouw (met kerstsfeer).

100-jaar Vooruit

Het Vooruit-gebouw bekleedt een prominente plaats in de recente geschiedenis van Gent en is bij studenten en alumni welbekend. De vele fuiven, het gezellig praatcafé, de historische cinemazaal en de ontelbare culturele activiteiten: ze maken dat dit gebouw in ons collectief geheugen gegrift is! Dit jaar viert "de Vooruit" zijn 100-ste verjaardag.

Uitnodiging – Cinema Vooruit

De faculteit Ingenieurswetenschappen en Architectuur nodigt samen met AIG alle alumni om mee te vieren. Ze bedacht daarvoor een gezellig en origineel event in een ontspannen sfeer: film met live muziek en een smaakvolle Kerstreceptie. Prof. Steven Jacobs (internationaal gerenommeerd kunsthistoricus en tevens expert in historisch filmmateriaal) werd aangezocht voor de filmselectie: een unieke selectie van fascinerende en grappige historische kortfilms, waarbij techniek en "special effects" niet geschuwd worden!

Joseph Plateau

Wie "film" en "ingenieurs" in dezelde zin uitspreekt, komt al snel bij Joseph Plateau.  We leggen tijdens dit event een verband met de realisaties van Joseph Plateau, en de reden(en) waarom de Plateaustraat en "ons" gebouw naar hem werden genoemd.

foto Freddy Haegeman
Theaterzaal

De foto hiernaast toont alvast de schitterende Theaterzaal (vroegere Cinema Vooruit) vanop het podium. Voor de kerstreceptie worden we ontvangen in de prestigieuze Balzaal, met uitzicht op het kerstfeeërieke Gent.

Praktisch

Het event is gratis voor alle FEA-alumni, AIG-leden, AIG-vrienden, FEA-professoren en FEA-onderzoekers. Partners zijn vanzelfsprekend ook welkom. Andere deelnemers betalen 35 euro.

De activiteit is volboekt. Inschrijven is niet meer mogelijk.

We zijn de sponsors van ons event zeer dankbaar!

Sponsors alumnifeest