Zomercursus Design thinking - industrieel ingenieur Kortrijk

Doelpubliek

• Nieuwe bachelorstudenten industrieel ingenieur Industrieel Ontwerp (IO)
  • Schakelstudenten IO

Praktisch

De cursus gaat door op campus Kortrijk, Sint-Martens-Latemlaan 2B, 8500 Kortrijk

vrijdag 13/09/2024 9u - 12.15u Ellen De Vos (& Yannick Christiaens) Lokaal C.0.002/c en C.1.102
    13.30u - 16.45u   Lokaal C.0.002/c en C.1.102

Inschrijven is verplicht en kan hier vanaf 1 juni 2024.

• gebruikersgericht denken
  • ideeën genereren
  • prototypes bouwen
  • testen en implementeren van prototypes

Werkwijze

Als industrieel Ontwerper neem je jezelf en je kennis niet als uitgangspunt bij het bedenken van nieuwe producten en of services. Integendeel, de gebruiker staat centraal en is cruciaal om het probleem te begrijpen. Pas dan kan je ideeën genereren, prototypes bouwen, testen met je gebruiker en uiteindelijk alles implementeren. Dit proces wordt benoemd als Design Thinking. In deze zomercursus doorlopen we op één dag het volledige proces. Je analyseert het probleem, we houden een brainstorm, maken quick & dirty prototypes etcetera.

Ellen De Vos en Yannick Christiaens