Zomercursus Fysica/Mechanica - industrieel ingenieur Kortrijk

Doelpubliek

• Nieuwe bachelorstudenten industrieel ingenieur Industrieel Ontwerp (IO) en Machine- en Productieautomatisering (MPA)
  • Deze cursus richt zich tot studenten uit een niet-technische vooropleiding.
  • Schakelstudenten IO en MPA

Praktisch

De cursus gaat door op campus Kortrijk, Sint-Martens-Latemlaan 2B, 8500 Kortrijk

woensdag 11/09/2024 9u - 12.15u Michael Monte Lokaal A.0.308
    13.30u - 16.45u Ria Callens Lokaal A.0.308

Inschrijven is verplicht en kan hier vanaf 1 juni 2024.

• eenheden en grootheden
  • de betekenis van wiskundige begrippen zoals vectoren, afgeleiden en integralen
  • fysisch onaanvaardbare oplossingen van vierkantsvergelijkingen

Werkwijze

Eenheden en grootheden vormen een belangrijk onderdeel bij het oplossen van vraagstukken in wetenschappelijke vakken zoals fysica en mechanica. In deze zomercursus wordt een overzicht gegeven van de belangrijkste eenheden die voorkomen in de fysica en hoe je deze eenheden en grootheden gebruikt bij het oplossen van vraagstukken. Verder gaat deze cursus dieper in op de betekenis van wiskundige begrippen zoals vectoren, afgeleiden en integralen. Voorbeelden uit de kinematica (mechanica) komen aan bod om deze begrippen uit te leggen en direct toe te passen aan de hand van eenvoudige voorbeelden. Ook fysisch onaanvaardbare oplossingen van vierkantsvergelijkingen staan op het programma van deze zomercursus.

Michael Monte en Ria Callens