Woldegebriel Dagne Admasu

Biografie

Foto Woldegebriel DagneWoldegebriel Dagne Admasu is doctoraatsonderzoeker aan de Onderzoeksgroep Migratierecht, Universiteit Gent.  Zijn doctoraat wordt gefinancierd door het NASCERE Joint Scholarship Program van de Universiteit Gent en Jimma University. Zijn onderzoeksinteresse gaat uit naar de analyse van mensenrechten vanuit privaatrechtelijk perspectief. Hij heeft ervaring in doctrinair en sociaal-juridisch onderzoek. Zijn doctoraatsonderzoek focust op het recht van vluchtelingen om te werken gebaseer op sociaal-juridisch onderzoek in Ethiopië. Zijn onderzoek wordt begeleid door Prof. Dr. Ellen Desmet (UGent), Dr. Milena Belloni (UA) en Ruben Wissing (UGent).

Hij is tevens geaffilieerd met het Centrum voor de Sociale Studie van Migratie en Vluchten (CESSMIR) en het Centrum voor Mensenrechten (HRC) van de Universiteit Gent, het Netwerk voor Migratie en Globale Moblitieit (Universiteit Antwerpen) en het Refugee Law Initiative (RLI) van de Universiteit van Londen (UK).

Woldegebriel studeerde bachelor in de rechten en LLM in handels- en investeringsrecht aan Jimma University, Ethiopië. Voordat hij aan zijn doctoraatsonderzoek begon, werkte Woldegebriel als docent rechten aan Jimma University en Mettu University.