Inschrijven met een diploma van de Franse of Duitstalige Gemeenschap

Je wil inschrijven voor een bacheloropleiding

Je diploma secundair onderwijs van de Franse of Duitstalige Gemeenschap van België geeft rechtstreeks toegang tot de bacheloropleidingen.

Doe alvast je inschrijvingsaanvraag online en finaliseer je inschrijving tijdens de inschrijvingsperiode.

Bij definitieve inschrijving moet je een bewijs voorleggen van het vereiste kennisniveau Nederlands.

Je wil inschrijven voor een masteropleiding

Je moet voldoen aan de toelatingsvoorwaarden voor een masteropleiding.

Als je diploma is opgenomen in de toelatingslijst kan je afhankelijk van je diploma rechtstreeks toegang hebben tot de masteropleiding of zal je eerst een voorbereidings- of schakelprogramma moeten volgen.

Diploma’s van de Franse of Duitstalige Gemeenschap zijn niet opgenomen in de lijst met toelatingsvoorwaarden.

Op basis van je diploma van een hogeronderwijsinstelling van de Franse of Duitstalige Gemeenschap van België heb je dus geen rechtstreekse toegang tot een masteropleiding.

Dit betekent dat je toelating moet vragen aan de faculteit om te mogen inschrijven.

Doe alvast je inschrijvingsaanvraag online en neem contact op met de trajectbegeleider van de opleiding om toelating te vragen om in te schrijven.

Bij definitieve inschrijving moet je een bewijs voorleggen van het vereiste kennisniveau Nederlands en/of Engels.

Je wil inschrijven voor een postgraduaatsopleiding

Diploma’s van de Franse of Duitstalige Gemeenschap geven geen rechtstreekse toegang tot postgraduaatsopleidingen.

Dit betekent dat je toelating moet vragen aan de faculteit.

Bij definitieve inschrijving moet je een bewijs voorleggen dat je van het vereiste kennisniveau Nederlands en/of Engels.

Je wil doctoreren

Als algemene toelatingsvoorwaarde voor de inschrijving voor het doctoraat geldt een masterdiploma, of gelijkwaardig, van een erkende Belgische hogeronderwijsinstelling.

Meer info over doctoreren.

Specifieke gevallen

Afdeling Studentenadministratie en Studieprogramma's