Over de Doctoral School

Onze Missie

De Doctoral Schools Office voorziet een helpdesk ter ondersteuning van haar leden

De missie van de Doctoral School bestaat uit drie delen:

1. ondersteunen van doctorandi tijdens hun doctoraatsonderzoek door het bieden van
    1. Training
    2. Cursusfinanciering
    3. Praktische ondersteuning via onze helpdesk.
  2. versterken van de kwaliteitscultuur van doctoraatsonderzoek
  3. aanscherpen van de internationale en maatschappelijke uitstraling van het doctoraat, ten aanzien van zowel potentiële onderzoekers als van de potentiële arbeidsmarkt

Het strategisch beleidsplan voor de periode 2019-2024 kan u hier lezen.

Internationale mobiliteit

Financieringsmogelijkheden voor inkomende & uitgaande internationale mobiliteit:

Kwaliteitszorg

Carrière-ondersteuning

De Doctoral School coördineert een breed aanbod van arbeidsmarktinitiatieven die erop gericht zijn om doctorandi voor te bereiden op hun vervolgcarrières.

Nieuwsbrief

Als u ingeschreven bent als doctoraatsstudent aan de Universiteit Gent, dan zou u automatisch onze maandelijkse nieuwsbrief moeten ontvangen. Alle cursussen, activiteiten, en evenementen die de Doctoral School aanbiedt worden eerst en vooral via deze nieuwsbrief gecommuniceerd.

Als u deze nieuwsbrief niet ontvangt, dan kan u zichzelf hier inschrijven. Daarna zal u onze maandelijkse nieuwsbrief begin ontvangen. Als u de nieuwsbrief niet langer wilt ontvangen, dan kan u zichzelf uitschrijven, of ons contacteren via doctoralschools@ugent.be.

Alle communicatie van de Doctoral School zal naar uw UGent e-mailadres gestuurd worden. Zorg er dus voor dat uw account geactiveerd is.

OJO-logo's