Lancering podcastreeks 'De vorstinnen van Vlaanderen - Leading lady's in de middeleeuwen'

21-12-2023 van 16:30 tot 20:00
Boektentoren
Voertaal
Door wie
Stefan Meysman
stefan.meysman@ugent.be

Feestelijk lanceringsevent voor de podcastreeks 'De vorstinnen van Vlaanderen', een coproductie van Klara/VRT en het Henri Pirenne Instituut.

Het Henri Pirenne Instituut voor Middeleeuwse Studies, Universiteitsbibliotheek-Boekentoren en de faculteit Letteren en Wijsbegeerte nodigen u op donderdag 21 december uit voor de feestelijke lancering van “the next big thing” in het Nederlandstalige historische podcastlandschap: 'De vorstinnen van Vlaanderen - Leading lady's in de middeleeuwen', een coproductie van KLARA/VRT en het Henri Pirenne Instituut.

Leer de vorstinnen én de makers kennen, omkaderd door bijzondere muzikale intermezzo’s, in de sfeervolle setting van de belvédère van de Gentse Boekentoren!

• 16u30 - Opening deuren & begeleiding met lift naar de belvédère
  • 17u00 (stipt) – Intro door coördinator Stefan Meysman * Gesprek met makers Els De Paermentier, Lisa Demets, Julie Van Bogaert & Annick Lesage (moderatie: Joris Vergeyle) * Muzikale intermezzo’s van sopraan Lieselot De Wilde begeleid door Michaël Grébil
  • 18u30 – Receptie met hapjes in het bezoekerscentrum Boekentoren, met gelegenheid tot bekijken van middeleeuwse stukken uit de podcast!
INSCHRIJVEN Snel zijn is de boodschap want de plaatsen zijn beperkt!

De podcastreeks komt uit op 11 december op VRT MAX en wordt uitgezonden op KLARA tussen 1 en 12 januari 2024

Vragen en info:

Contacteer coördinator Stefan Meysman.

Registreer online