Welzijn in maart: Micro-agressies met Delia Mensitieri

Delia Mensitieri
amber.steyaert@ugent.be

Welzijn in maart: Samen Bouwen aan een Gezonde studie - en werkomgeving

Het aantal mensen dat chronische stress en ongemak ervaren in relatie tot hun werk neemt voortdurend toe. Gelukkig is er de laatste jaren ook meer bewustwording rond het belang van mentaal welzijn op het werk. In maart zet de commissie Welzijn en Diversiteit de gezonde werkomgeving centraal! Samen met jullie willen we de werkcultuur op onze faculteit verbeteren en een omgeving creëren waarin welzijn prioriteit heeft. Van meer empathisch leiderschap tot het implementeren van effectieve stressmanagementtechnieken, we bieden een scala aan activiteiten en inzichten om een gezonde werkomgeving te bevorderen. Schrijf je in en draag bij aan een cultuur van welzijn op de campus!

Micro-agressies met Delia Mensitieri

Microagressies zijn alomtegenwoordig en zijn vaak onbewust kwetsend. Aangezien microagressies meestal niet negatief bedoeld zijn, is er momenteel nog minder erkenning voor het probleem dan bij expliciete discriminatie. De UGent wil daarom voor meer bewustzijn zorgen zodat we allemaal beter kunnen reflecteren over ons eigen gedrag en kwetsende uitspraken. Op lange termijn hebben microagressies immers een grote impact op het welzijn van de mensen tegen wie ze gericht zijn.

Over de spreker

Delia Mensitieri is doctoraatsonderzoeker aan de Vlerick Business School. Ze werkt rond identiteit en inclusie op de werkplek. Hierbij gaat ze op zoek naar de dynamiek die ontstaat bij een divers en inclusief personeelsbestand.

Daarnaast is Delia actief binnen de bedrijfswereld als trainer en consultant rond de thema’s diversiteit en inclusie, en werkte ze eerder al samen met diverse internationale klanten. Ze focust op het begrijpen van microagressies en de impact daarvan op loopbaanambities, prestaties en welzijn. Ze streeft ernaar om de kloof tussen wetenschap en praktijk te dichten door het beste van beide werelden samen te brengen en zo een verschil te maken.

Registreer online