Welzijn in maart: Empathisch Leiderschap met Naïma Lafrarchi

Naïma Lafrarchi
Pieter.Spanoghe@UGent.be

Welzijn in maart: Samen Bouwen aan een Gezonde studie - en werkomgeving

Het aantal mensen dat chronische stress en ongemak ervaren in relatie tot hun werk neemt voortdurend toe. Gelukkig is er de laatste jaren ook meer bewustwording rond het belang van mentaal welzijn op het werk. In maart zet de commissie Welzijn en Diversiteit de gezonde werkomgeving centraal! Samen met jullie willen we de werkcultuur op onze faculteit verbeteren en een omgeving creëren waarin welzijn prioriteit heeft. Van meer empathisch leiderschap tot het implementeren van effectieve stressmanagementtechnieken, we bieden een scala aan activiteiten en inzichten om een gezonde werkomgeving te bevorderen. Schrijf je in en draag bij aan een cultuur van welzijn op de campus!

Empathisch Leiderschap: een hefboom naar een positieve werkplek waar medewerkers en studenten goesting hebben om samen te groeien

Human capital is het belangrijkste wat we in Vlaanderen/België hebben. Talent spotten, personeel aanwerven en vasthouden, studenten enthousiasmeren blijkt een van de moeilijkste uitdagingen van deze tijd. Naast de bedrijfscultuur, de work-life balance is empathisch leiderschap een van de cruciale factoren om talent te houden en het groeipotentieel verder te ontwikkelen van studenten en werknemers binnen de eigen organisatie via een transversaal strategisch beleid. In de keynote ‘Empathisch Leiderschap’ reiken we enkele sleutelelementen aan naar een campus waar ieder zijn potentieel en talent maximaal kan inzetten. Een werkplek waar iedereen ‘goesting’ heeft om samen te groeien.

Over de spreker

Naïma Lafrarchi is juriste, opleidingswetenschapper en onderwijskundige. Ze deed onderzoek rond religieuze opvoedidealen van moslimouders en moslim jongeren. Haar eerste boek 'Maakt religie een verschil?'  is een handreiking voor meer en beter begrip voor islamitische referentiekaders in Vlaamse en Nederlandse onderwijssettings en opvoedingssituaties. Momenteel is ze verbonden aan de Vakgroep Geschiedenis en Educatieve Master Geschiedenis waar ze onderzoek doet aangaande controversiële en sensitieve onderwerpen in het Vlaams geschiedenisonderwijs. De laatste twee decennia heeft ze expertise opgebouwd aangaande onderwijs en opleiding, professionele ontwikkeling en empathisch leiderschap.

Registreer online