Lezing en Workshop: Wetenschapscommunicatie

7 en 8 maart was prof. Iain Stewart te gast op onze faculteit, rond zijn aanwezigheid werd een boeiende lezing en een leerrijke workshop rond wetenschapscommunicatie georganiseerd.

Lezing: Science and us frontiers in communication

Op 7 maart waren eredoctor Iain Stewart en wetenschapscommunicatoren Geert Molenberghs en David Zaruk te gast aan onze faculteit, voor een lezing en debat over wetenschapscommunicatie en de impact ervan op de maatschappij.

Prof. Iain Stewart is een Schotse geoloog die zich richt op gevaren voor de aarde en natuurrampen en wordt wel eens de rockster van de geologie genoemd en is bij het grote publiek vooral bekend als presentator van een aantal wetenschapsprogramma's voor de BBC, met name Earth: The Power of the Planet.

Tijdens het event werd met Iain Stewart in dialoog getreden via een panelgesprek begeleid door Francesca Vanthielen

Workshop: Effective communication for researchers

Op 8 maart werd een workkshop georganiseerd begeleid door communicatiedeskundige Tom De Moor, professionals demonstreerdern er communicatiebeginselen en methoden die doeltreffend werken voor omroep, beleidsinformatie en zakelijke interactie.

Naast iain Stewart mochten we hiervoor volgende sprekers ontvangen:

• Patricia De Clercq: afdelingshoofd bij het Departement Landbouw en Visserij van de Vlaamse overheid.
  • Filip Arnaut: R&D Director bij Puratos, een internationale groep die een volledig gamma van innovatieve producten, grondstoffen en applicatie-expertise aanbiedt aan de bakkerij-, patisserie- en chocoladesector.
  • Marjolein Vanoppen: waterwetenschapper aan de Universiteit Gent