Voor het eerst in Flanders Expo: de afstudeer- én levenslang leren beurs

(19-03-2024) Ben je (bijna) afgestudeerd als bachelor of master? Of heb je werkervaring en wil je bijscholen? Kom dan op 28 maart naar Flanders Expo en ontdek alle mogelijkheden om een opleiding te volgen.

De hogeronderwijsinstellingen Universiteit Gent, HOGENT, Arteveldehogeschool en Howest presenteren hun volledige aanbod voor iedereen die wil verder studeren

De jaarlijkse afstudeerbeurs van de Associatie UGent wordt voor het eerst uitgebreid met een levenslang leren beurs. Dit jaar zijn niet enkel (bijna) afgestudeerde studenten welkom, ook afgestudeerden met werkervaring op de teller zijn van harte welkom.

Het doel? Levenslang leren zo toegankelijk en aantrekkelijk mogelijk maken. De nood aan meer levenslang leren in onze samenleving is urgent, welke job je ook doet, steeds blijven bijleren is voor iedereen een must om de kennis en vaardigheden actueel te houden. Daarom zetten de hogeronderwijsinstellingen alle zeilen bij.

Beide beurzen gaan door op éénzelfde locatie:

Wanneer? Donderdag 28 maart van 12 tot 20 uur
Waar? Flanders Expo, Gent

Gratis toegang

Afstudeerbeurs UGentAfstudeerbeurs

Ben je (bijna) afgestudeerd als bachelor of master?

Ben je op zoek naar een eerste uitdagende job? Of zoek je een vervolgopleiding na je graduaat, bachelor of master? Maak kennis met de huidige jobmarkt en een brede waaier aan verderstudeermogelijkheden. Je vindt er onder andere de Interuniversitaire Job Market for Young Researchers, de Ghent Capital of Technology Corner en de jobbeurs met meer dan 200 bedrijven en organisaties voor de afstuderende studenten.

Meer over de afstudeerbeurs

Levenslang Leren beurs - Nova AcademyLevenslang leren beurs

Heb je werkervaring en wil je bijscholen?

Of je nu student, werknemer, werkzoekende of ondernemer bent: op de levenslang leren beurs vind je al je mogelijkheden samen onder één dak. Je vindt er het volledige aanbod: van postgraduaten, microcredentials, bij -en nascholingen tot graduaats- bachelor -en masteropleidingen en schakelprogramma’s.

Met een fysieke ontmoetingsplaats willen bovenstaande partners zo veel mogelijk bestaande drempels wegnemen. Of je nu vanuit een persoonlijke of professionele motivatie start, iedereen is welkom. Het aanbod kan worden verkend en alle vragen kunnen worden gesteld. In elk interessedomein wat wils. Een bezoek aan de levenslang leren beurs helpt wie wil leren het bos door de bomen te zien.

Twee keynotes

Tijdens de beurs worden ook twee infosessies georganiseerd:

• Jeroen Fransen van Agoria: keynote 'Competenties van vandaag ook nog bruikbaar morgen?'
  • En een infosessie waar alumni van de hogeronderwijsinstellingen getuigen over hun opleiding levenslang leren.