Rector Rik Van de Walle herkozen als voorzitter van Europees universitair netwerk CESAER

(15-10-2021) Rector Rik Van de Walle is herkozen als voorzitter van CESAER, een lobbygroep die meer dan 50 universiteiten verenigt op het Europese niveau.

Het is een eer om voor een tweede termijn voorzitter te worden van een belangrijk en invloedrijk universitair netwerk in Europa. De afgelopen twee jaar hebben we ons netwerk zien groeien. We bereiken steeds meer medewerkers bij de leden. Bovendien wordt onze stem gehoord - we hebben op het internationale toneel meer impact dan ooit tevoren. Rik Van de Walle, rector UGent.

Besprekingen bij CESAER met Rik Van de Walle

Op 14 en 15 oktober 2021 ontmoeten de vertegenwoordigers van de meer dan 50 universiteiten elkaar online. Tijdens deze internationale bijeenkomst koos de algemene vergadering Rik Van de Walle opnieuw als voorzitter voor een periode van twee jaar (2022-2023).

Het voornaamste doel van de universiteiten die deel uitmaken van het CESAER-netwerk is om constructief samen te werken met elkaar én het Europese onderzoeks- en onderwijsbeleid mee vorm te geven. Het voorzitterschap zorgt voor een grote zichtbaarheid van de UGent in Brussel en Europa, zowel bij beleidsmakers als bij andere onderwijsinstellingen. Het CESAER-voorzitterschap van de rector is dus ook voor de UGent als geheel van belang.

Persdienst UGent
T 09 264 82 78