UGent opent eigen coworkingspace voor student-ondernemers

(27-10-2021) Studenten en onderzoekers van de UGent kunnen voortaan terecht in de gloednieuwe coworkingspace van DO!, het centrum voor (student-)ondernemerschap. Naast ondersteuning voor ondernemende UGent'ers, zorgt DO! nu dus ook voor een inspirerende werkplek.

De meest tot de verbeelding sprekende campus van de Universiteit Gent, Campus Rommelaere – vol Harry Potter-waardige hoekjes, torentjes en auditoria – bleek het geschikte toneel om studenten en onderzoekers te inspireren om hun ondernemende dromen waar te maken. Ook de timing kon niet beter:

“Na de lange coronaperiode doet het extra deugd om dagelijks vanuit een inspirerende community van gelijkgezinden te kunnen werken” stelt student-ondernemer Chato De Veirman.

De nieuwe ruimtes in The Foundry hebben dan ook meer te bieden dan bureaus en meeting rooms in een gezellige setting. Met een brainstormroom, makerslab en houten pitch-arena wordt ook de creatieve geest gevoed. Allerhande ontspanningsmogelijkheden van een pingpongtafel en ballenbad tot een uitgeruste keuken om samen maaltijden te koken, maken het plaatje volledig.

En toch zit de grootste meerwaarde in het samenbrengen van de mensen zelf: studenten, onderzoekers én coaches werken hier samen aan een ondernemende, duurzame en innovatieve toekomst.

Eens de ondernemingen opschalen, stromen de prille UGent-ondernemers door naar lokale coworkingspaces en hun eigen kantoren. Op die manier zullen de meest prille UGent-starters steeds hun plekje kunnen vinden in de nieuwe coworkingspace.

De bruisende coworkingruimtes van The Foundry kunnen niet gereserveerd worden. Ondernemende UGent-studenten en -onderzoekers kunnen er dus zonder afspraak terecht.

The Foundry coworking space

Bekijk meer rechtenvrije beelden via deze link.

Gerlinde Van Hauwermeiren
Communicatieverantwoordelijke DO! Universiteit Gent