UGent'ers naar finale PhDCup

(04-10-2021) Drie UGent'ers naar de finale van de Vlaamse PhDCup. Stem nu op de Publieksprijs!

Op woensdag 22 september was de Marconi-studio van VRT het toneel voor de halve finale van de Vlaamse PhD Cup. Acht onderzoekers sleepten een finaleticket in de wacht. Zij strijden op 11 oktober in de Gentse Handelsbeurs voor de PhD Cup 2021. Bij de acht finalisten zitten twee onderzoekers die aan de UGent doctoreerden: Jasper Van Hoorick (faculteit Wetenschappen) en Jonas Vandicke (faculteit Bio-ingenieurswetenschappen). En met Benjamin Claessens telt de UGent eigenlijk nog een derde finalist.: Benjamin werkte zijn doctoraat aan de VUB af, maar is nu postdoc aan de UGent (faculteit Bio-ingenieurswetenschappen).

Publieksprijs: stem nu!

Of een UGent'er de PhD Cup-trofee in de wacht sleept, weten we op maandag 11 oktober. Dan wordt de finale betwist in de Handelsbeurs in Gent. Alles zal ook te volgen zijn via Facebook Live op deze facebookpagina en op phdcup.be

• Bekijk hier alle videopitches met de finalisten.

Stem hier op jouw favoriet!

Zij haalden de finale net niet... maar wel de radio!

Hans Gerstmans (faculteit Bio-ingenieurswetenschappen) en Mathias Peirlinck (faculteit Ingenieurswetenschappen en Architectuur) haalden de finale net niet, ondanks sterke presentaties. Zij waren de voorbije week wel nog te horen in Nieuwe Feiten: