Happening 'Wetenschapscafé: Nieuws bij jongeren: moe of mee?'

Door wie
Wetenschapscommunicatie AUGent
ineke.imbo@ugent.be

Wetenschapscafé in Gent over nieuws bij jongeren. Met Jan Boesman, Ingmar Proost en moderator Jeroen Zuallaert.

Volgen jongeren nog het nieuws? Hoe onderscheiden jongeren “fake news” van wat echt is? Leiden we onze jongeren voldoende op om kritisch te denken? Op welke manieren gaan jongeren om met nieuws?

Jongeren van 18 tot 24 jaar mijden steeds meer nieuws om verschillende redenen. Misschien heb je dit zelf ook al ervaren in jouw directe omgeving.

In dit wetenschapscafé gaan we dieper in op hoe jongeren nieuws ervaren. Kom meer te weten over hoe je “fake news” kan onderscheiden van onderbouwde nieuwsbronnen en leer over de verschillende platformen en technologische innovaties die momenteel gebruikt worden om nieuws tot bij jongeren te krijgen.