Ombudspersoon en Trustpunt
Ervaar je problemen? Bij deze personen en diensten kan je terecht.
Voor studenten en doctorandi: ombudspersoon
Waarvoor kan je bij de ombudspersoon terecht?
- om je hart te luchten over bepaalde situaties
- problemen en klachten i.v.m. lessen, practica, syllabi, examens, ... die je niet kan regelen met de lesgever of assistenten
- onafhankelijke bemiddeling bij een geschil met een professor of assistent
- problemen met examenroosters
- raad bij ziekte, een ongeval, persoonlijke en familiale problemen die je studies beïnvloeden
- toelichting bij je rechten en plichten als student
Opvolging
De ombudspersoon:
- zal je klacht onderzoeken
- zal een oplossing proberen te bereiken in het belang van alle partijen
- verzekert hierbij volledige discretie
- onderneemt niets zonder de toestemming van de student
- werkt nauw samen met de facultaire studietrajectbegeleider
Voor studenten Campus Coupure
- 1e ombudspersoon: Luc Tirry
- 2e ombudspersoon: Kathy Steppe
Voor studenten Campus Kortrijk
- 1e ombudspersoon: Caroline Vandenbussche
- 2e ombudspersoon: Yannick Verheust
Voor studenten Campus Schoonmeersen
- 1e ombudspersoon: Jan Verwaeren
- 2e ombudspersoon: Ingrid De Leyn
Voor doctoraatsstudenten (AAP, bursalen en WP)
- 1e ombudspersoon: Luc Tirry
- 2e ombudspersoon: Mia Eeckhout
Grensoverschrijdend gedrag: Trustpunt
Grensoverschrijdend gedrag: Trustpunt luistert. Bekijk wat ze voor jou kunnen doen:
- voor studenten
- voor personeel (zie intranet)
Binnen de UGent willen we dat iedereen op een zorgzame, positieve en respectvolle manier met elkaar omgaat: medewerkers, studenten en externen die met onze universiteit in contact komen. In onze gedragscode stippelen we uit wat dit concreet betekent.