Reinventing the shopping trolley van Miguel Deroo wint Ecodesign Award in de categorie Business Potential

(29-10-2023) Miguel Deroo, student Industrieel Ontwerpen, heeft de klassieke trolley op een innovatieve manier gerestyled.

Miguel Deroo heeft de Ecodesign Award voor studenten 2023 in de categorie Business Potential gewonnen met zijn project Reinventing the shopping trolley.

Hij heeft de klassieke trolley op een innovatieve manier gerestyled. Bij dit modulaire systeem kunnen de tassen zowel als fietstassen of als boodschappentassen dienen.

In combinatie met een opvouwbare trolley die je ook op een fiets kan monteren, moedigt dit project mensen in stedelijke gebieden aan om boodschappen te doen met de fiets en de auto te laten staan.

Miguel vertelt meer over zijn project in dit filmpje.

Meer informatie over de Ecodesign Award