Mentoring naar werk of stage

Ben je afgestudeerd en op zoek naar werk? Of ben je op zoek naar een geschikte stageplaats? Wil je jouw talenten optimaal verzilveren, maar heb je het moeilijk om een job of stageplaats te vinden?

Neem contact op met één van de volgende organisaties.

Be.Face vzw

Be.Face is een netwerk van ondernemingen dat diversiteit en inclusie op de arbeidsmarkt bevordert door opportuniteiten te creëren voor studenten en werkzoekenden. Dit netwerk biedt mentoringprogramma’s aan voor studenten die geconfronteerd worden met economische, culturele, sociale en/of maatschappelijke obstakels die de toegang tot de arbeidsmarkt beperken. Kortom, elkeen die een risico op uitsluiting heeft, kan in aanmerking komen (o.m. een moeilijke financiële thuissituatie, het dragen van een sluier, het hebben van een beperking, een migratieachtergrond, …). In dat kader biedt Be.Face twee mogelijke mentoringprogramma’s aan: Job Academy en Bright Future.

Job Academy

Doelgroep?

Je bent afgestudeerd (master of bachelor), je bent op zoek naar werk en je wordt geconfronteerd met economische, culturele, sociale en/of maatschappelijke obstakels die je toegang tot de arbeidsmarkt beperken.

Aanbod?

Een mentoringprogramma voor gemotiveerde afgestudeerden om de toegang tot de arbeidsmarkt te vergemakkelijken. Zo selecteert Be.Face voor elke jongere een gepaste mentor, die hen 6 maanden lang persoonlijk en tweewekelijks begeleidt. De mentor ondersteunt de jongere/mentee in de zoektocht naar werk: netwerken, presenteren, interpreteren van vacatures, CV opmaken, … Alle mentees hebben toegang tot meer dan 3000 e-learning modules en krijgen de opportuniteit om boeiende workshops te volgen georganiseerd door ondernemingen.

Bright Future

Doelgroep?

Je komt aan het einde van je BA3 of je begint aan je master. Je wilt de bedrijfswereld leren kennen via bijvoorbeeld een stageplaats en je wordt geconfronteerd met economische, culturele, sociale of maatschappelijke obstakels die je toegang tot de bedrijfswereld beperken.

Aanbod?

Kaderleden van ondernemingen en verenigingen begeleiden gemotiveerde studenten zodat ze de bedrijfswereld beter leren kennen. Je bouwt een netwerk op, je neemt deel aan leerrijke workshops en hebt toegang tot meer dan 3000 e-learning modules. Je krijgt bijstand in je loopbaankeuze en je krijgt de kans een onderneming beter te leren kennen via een stageplek.

Wil je deelnemen?

Contacteer mevrouw Nicole Van Autreve
nicole.vanautreve@beface.be
www.beface.be

DUO for a JOB vzw

DUO for a JOB helpt jongeren met een migratieachtergrond hun weg te vinden op de arbeidsmarkt. De organisatie brengt werkzoekende jongeren met een migratieachtergrond in contact met 50-plussers, die als vrijwilliger hun professionele ervaring inzetten om jongeren te begeleiden naar werk.

Doelgroep?

Je bent tussen 18 en 34 jaar oud, je hebt een migratieachtergrond en je wilt wat extra steun in jouw zoektocht naar werk.

Aanbod?

DUO for a JOB selecteert voor elke jongere een gepaste mentor, die hen 6 maanden lang persoonlijk begeleidt. Samen vormen zij een “duo”. Een mentor is ouder dan 50, heeft een rijke professionele ervaring en maakt minimaal 2 uur per week vrij om te investeren in de jongere mentee. Tijdens het duo ondersteunt de mentor de jongere bij het opstellen of op punt stellen van de CV en motivatiebrief, het uitstippelen van een professioneel project, het zoeken naar vacatures, het oefenen van sollicitatiegesprekken, etc.

Wil je deelnemen?

Contacteer DUO for a JOB Oost-Vlaanderen