De theorie van de 1 of 2: Ish Ait Hamou in dialoog met UGent'ers

(12-03-2024) Op donderdagavond 21 maart 2024 gaat Ish Ait Hamou in dialoog met het publiek rond zijn ‘Theorie van de 1 of 2’.

Ish begon zijn carrière als danser en choreograaf. In de jaren 2010 kreeg hij bij het brede publiek bekendheid door zijn werk voor televisie (o.a. als choreograaf en jurylid in de Nederlands-Vlaamse versie van het internationale showprogramma ‘So You Think You Can Dance’) en gaandeweg steeds meer ook als auteur, scenarist, regisseur en theatermaker.

Omdat hij zijn liefde voor podiumkunsten combineert met die voor woorden, omschrijft hij zichzelf liever niet als danser, choreograaf, schrijver of regisseur, maar als verhalenverteller. Het ideale medium om jezelf te ontdekken, vindt Ish, is literatuur.

“Het is een veilige omgeving om de confrontatie met je emoties aan te gaan. Terwijl je leest, mag je voelen wat je wil. Niemand veroordeelt je gevoelens. Tegelijkertijd kan een boek je op een heel onverwachte manier confronteren met mensen waarvoor je in het dagelijkse leven geen empathie voelt.”

Lees meer over de unieke verbindende kracht van Ish Ait Hamou in ons online magazine Durf Denken.

In dialoog met UGent’ersLezing Ish Ait Hamou

Op donderdagavond 21 maart 2024 gaat Ish Ait Hamou, die op 22 maart een institutioneel eredoctoraat ontvangt van de UGent, in dialoog met het publiek rond zijn laatste werk: zijn ‘Theorie van de 1 of 2’. Een persoonlijk getint essay over identiteit, benauwdheid, onderlinge afgunst en de Marokkaanse gemeenschap.

Daarnaast wordt zijn theorie door enkele studenten op eigen wijze geïnterpreteerd in een kunstvorm.

Het Faculteiten Konvent verwelkomt jullie na de lezing in een gezellige bar met live muziek om de avond compleet te maken.

• Locatie: Campus Coupure, Blok E, Agora (Oehoe)
  • Tijdstip: Lezing (20u-21u30); bar + live muziek (21u30-24u)
  • Prijs? Gratis!

Schrijf je in!